En nettbutikk fra Moderne Kjøling AS
Maskin & Elektro

📝 Salgsvilkår og betingelser

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser, og det inngås en bindende avtale mellom Moderne Kjøling AS og deg som kunde. Forbrukerkjøp er i tillegg dekket av forbrukerkjøpsloven.

  1. Selger
    Firmanavn: Moderne Kjøling AS
    Organisasjonsnummer: 914 335 299
    Postadresse: Brobekkveien 90, 0582 Oslo
    E-post: post@maskinelektro.no
    Telefonnummer: +47 22 08 78 40

  2. Kjøper
    Er den personen som foretar bestillingen.

  3. Pris
    Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift og fraktkostnad.

    Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Det kan forekomme feil i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.

  4. Avtaleinngåelse
    Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.
    Avtalen er ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

    Når vi har mottatt din bestilling, mottar du en bestillingsbekreftelse. Det anbefales at du kontrollerer at bestillingsbekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris, osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og bestillingsbekreftelsen, bør du ta kontakt med oss så snart som mulig.

  5. Betaling
    Hos oss kan du velge mellom tre sikre betalingsmåter, alle i samarbeid med Klarna.
    Ved bruk av kortbetaling trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

    Klarna faktura Velger du å betale med faktura mottar du denne på e-post kort tid etter bestilling. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.

    Klarna delbetaling/konto

    Har du ytterligere spørsmål rundt de ulike løsningene kan Klarna kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no.

  6. Leveringsmetoder
    Vi benytter PostNord og pakken din vil bli sendt til nærmeste utleveringssted og sendes fra et av Moderne Kjøling AS sine lagre. Alternativt kan pakken hentes i en av Moderne Kjølings butikker som er i Oslo eller Trondheim.

  7. Leveringstid
    Normal leveringstid er som følger:
    Sør og Østlandet: 1-5 dager
    Vestlandet: 3-7 dager
    Midt-Norge: 3-7 dager
    Nord-Norge: 3-7 dager

  8. Risikoen for varen
    Risikoen for varen går over på kjøper når varene er levert i tråd med punkt 11. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

  9. Angrerett
    Hos oss har du 30 dagers retur- og angrerett på ubrukte varer. For å benytte deg av retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen på post@maskinelektro.no.

    Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.

    Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpstidspunktet, innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

    Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: info@klarna.no

    Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.

    For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje. Dersom originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt.

    Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

  10. Bytte
    Ønsker du å bytte til en annen vare gjøres dette som en retur og et nytt kjøp.

  11. Levering og forsinkelse
    Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-7 virkedager.

    Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

    Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunkt.

  12. Reklamasjon
    Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.

    Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 1 år bort.

    Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager.

    Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjonen, vil det være bevis for oss om at varen er handlet i vår butikk.

    Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.

    På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

  13. Personopplysninger
    Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter enn Moderne Kjøling AS, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

  14. Annet
    Ved eventuell tvist gjelder norsk lov.
    Ved spørsmål om innholdet av Kjøpsbetingelser, eller praksis ved angrerett, reklamasjoner, transportskader eller lignende ta kontakt med vår kundeservice.

Vi benytter informasjonskapsler (cookies) på våre nettsider for å gi deg best mulig brukeropplevelse og for å sikre at vår netthandelsløsning fungerer optimalt. Noen av disse bidrar også til personlig markedsføring. Ved å trykke 'Godta' godkjenner du bruken av cookies.